Beneficii

Parapeti metalici rutieri - Beneficii

Argumentul sigurantei circulatiei. In caz de impact cu un autovehicul, parapetele rigid din beton nu absoarbe socul, iar întreaga energie este transmisa autohiculului si prin acesta ocupantilor acestuia.
Consecinta: numarul victimelor în caz de accident va creste în mod considerabil. Exista numeroase studii europene realizate la comanda institutiilor interesate, toate publice, care demonstreaza fara echivoc acest lucru.

Argumentul economic. Parapetele rigid din beton este de circa 3 (trei) pâna la 5(cinci) ori mai scump decât parapetele elastic din metal pentru o aceeasi clasa de impact. Acest lucru presupune un efort financiar mult mai mare sau din motive de restrictii bugetare tot mai multe drumuri se vor realiza fara parapete de protectie.
Consecinta: în conditiile generalizarii utilizarii parapetelor din beton ca un element de asigurare a sigurantei rutiere este previzibil ca argumentul economic sa fie înca un motiv ca numarul victimelor implicate în accidente care au loc prin iesirea de pe partea carosabila a autovehiculelor, sa creasca în mod semnificativ.

Argumentul alinierii la standardele europene. O asemenea decizie nu s-a luat nicaieri în Europa chiar daca în unele tari (Germania, Austria, Franta etc.) au fost tentative ca urmare a unui lobby foarte puternic practicat de marii producatori de ciment. O fundamentare tehnica bine argumentata a dovedit ca nu exista suficiente temeiuri care sa justifice  inlocuirea parapetelor metalice cu parapete din beton.
Consecinta: siguranta circulatiei a ramas o prioritate ca urmare a pastrarii parapetelor elastice din otel ca un element de asigurare a sigurantei rutiere.

Argumentul duratei de viata. Coroziunea electrochimica a parapetelor din beton este  mai accentuata decât coroziunea similara a parapetelor din metal protejate prin zincare. Acesta este motivul pentru care durata de viata a parapetelor din beton este mai mica decât a parapetelor din metal protejate prin zincare. Exista numeroase  studii tehnice (publice) pe aceasta tema realizate la comanda institutiilor interesate.
Consecinta: în conditiile generalizarii utilizarii parapetelor din beton ca un element de asigurare a sigurantei rutiere este previzibila cresterea costurilor de întretinere.

Argumentul strategic al dotarii. Crearea unui stoc de otel, usor accesibil în caz de criza (a otelului), reprezinta un element de prevedere care face parte dintr-o politica strategica fireasca. Este o cale urmata în mod sistematic de toate tarile dezvoltate.  Exemplul cel mai concludent este Japonia care a stocat în infrastructura rutiera cantitati impresionante de otel. Ca o alternativa la rezerva strategica de otel, introducerea parapetelor din beton ar  asigura cel mult un stoc inutil de nisip.
Consecinta: generalizarea utilizarii parapetelor din beton ca un element de asigurare a sigurantei rutiere poate fi asimilata unui atentat la siguranta nationala.

Argumentul juridic. O firma, fie ea si publica, ce detine o pozitie dominanta pe o piata nu poate adopta nici un fel de comportament prin care sa respinga de drept o oferta comerciala avantajoasa. In cazul în care însa acest comportament conduce la înlaturarea unui operator economic de pe piata geografica sau piata produsului, motivele obiective trebuie sa vizeze fie îmbunatatirea concurentei pe termen lung, fie sa raspunda unui imperativ general. Acest lucru este prevazut de Art.102 lit. c. din Tratatul privind Functionarea Uniunii Europene, care interzice folosirea în mod abuziv de catre o companie a pozitiei dominante detinute pe piata.
Consecinta:  Prin masura adoptata compania nationala (CNADNR) abuzeaza de pozitia dominanta pe care o detine. Aceasta masura distorsioneaza în mod grav piata prin eliminarea unui produs si înlaturarea unor operatori economici, fara ca aceasta masura sa poata fi justificata de un imperativ general ori de îmbunatatirea concurentei pe termen lung pe piata produsului.

Argumentul de afectare a imaginii mediului înconjurator. Prin natura materialelor utilizate, parapetele din beton impun gabarite mari, inestetice. In acest fel aspectul drumurilor se va modifica în mod semnificativ.
Consecinta: generalizarea utilizarii parapetelor din beton ca element de asigurare a sigurantei rutiere va modifica estetica mediului înconjurator.

Argumentul de stres. Parapetele rigid din beton ca element de protectie amplasat pe marginea drumurilor în segmente continue semnificative produce  stres intens participantilor la trafic datorita efectului de „tunel”.
Consecinta:  în conditiile generalizarii utilizarii parapetelor din beton ca  element de asigurare a sigurantei rutiere este previzibil ca numarul accidentelor rutiere sa creasca semnificativ.

Parapetele din metal se distruge la un eventual impact pentru a salva viata ocupantilor autovehicului implicat intr-un accident. Daca parapetele nu se deformeaza si nu se distruge la impact, persoanele din interiorul autovehicului implicat in accident vor fi victime sigure!

Oricand si intotdeauna caracteristicile unui parapete rigid din beton pot fi obtinute prin fabricarea unui parapete metalic deformabil dar invers nu.

parapeti metalici rutieri

 

Adresa noastra:
Str. Industriei nr. 4, Bistrita
420063 Bistrita-Nasaud, RO
Contact:
Tel: (+40) 263 234 312
Fax: (+40) 263 234 278

Situata in Bistrita, oras cu profund caracter saxon, societatea BETAK se aliniaza traditiei fabricantilor transilvaneni recunoscuti in Europa datorita produselor de o calitate deosebita, conform standardelor celor mai exigente. Din punct de vedere juridic BETAK SA a fost infiintata in anul 1992. Activitatea a fost demarata in 1995 prin punerea in functiune a unei mici instalatii manuale de zincare electrolitica intr-un spatiu inchiriat, avand un singur angajat. In prezent BETAK SA este lider de piata in productia de benzi zincate, unul dintre cei mai importanti fabricanti de parapeti metalici de protectie din Romania, producator de confectii metalice diverse si furnizor de servicii de protectie anticoroziva prin zincare termica si electroltica.

Comunicate de presa

 

      
     

newsletter

rss google facebook twitter